Jak korzystać z platformy LiveWebinar.
Wystarczy przeglądarka internetowa, najlepiej Google Chrome (pobierz na Android, pobierz na iOS).
Po uzgodnieniu terminu zajęć (tutaj sprawdź dostępność) zostanie przesłany link do spotkania. O umówionej porze (a najlepiej kilka minut przed) trzeba kliknąć w podany link (można też w przycisk JOIN NOW w przypadku e-maila). Po otwarciu przeglądarki należy kliknąć Dołącz.
Przed rozpoczęciem zajęć uczestnicy są automatycznie kierowani do poczekalni. Gdy nadejdzie pora, zostaną wpuszczeni do pokoju (w razie czego można też dać o sobie znać, klikając Poproś o wpuszczenie do pokoju). Po wejściu dostępne będą do wyboru 4 widoki (kolejno od lewej): wyświetlane materiały, rozmowa wideo, czat, lista uczestników.
Aby uczestniczyć w zajęciach, musimy się przynajmniej słyszeć nawzajem. W tym celu należy kliknąć ikonę mikrofonu w widoku rozmowy (i kamery, jeśli mamy się też widzieć). Przy próbie włączenia mikrofonu i kamery przeglądarka poprosi o udzielenie dostępu do tych urządzeń. Należy kliknąć Zezwalaj. W razie braku reakcji zostanie wysłana prośba o włączenie Audio (i Wideo), wówczas należy zaakceptować, klikając Tak.
Widok pierwszy z lewej służy do wyświetlania materiałów audiowizualnych. Korzystając z ekranu dotykowego telefonu można w razie potrzeby powiększyć obraz.
W przypadku odtwarzania plików audio i wideo należy pamiętać, aby każdorazowo kliknąć WŁĄCZ DŹWIĘK. Można ustawić głośność wedle uznania. Odtwarzaniem steruje osoba prowadząca zajęcia.
Udostępniane materiały wyświetlają się w układzie poziomym, można więc dla wygody obrócić ekran telefonu, żeby lepiej dopasować obraz. Można też przełączyć się w tryb pełnoekranowy.
Dla zilustrowania materiałów wideo został wykorzystany filmik The British and the Weather (English File 3rd ed. Upper-intermediate, English File Student’s Site, Copyright © Oxford University Press).