Jak korzystać z platformy LiveWebinar.
Wystarczy przeglądarka internetowa, najlepiej Google Chrome (pobierz na Windows).
Po uzgodnieniu terminu zajęć (tutaj sprawdź dostępność) zostanie przesłany link do spotkania. O umówionej porze (a najlepiej kilka minut przed) trzeba kliknąć w podany link (można też w przycisk JOIN NOW w przypadku e-maila).
Po otwarciu przeglądarki należy kliknąć Dołącz.
Przed rozpoczęciem zajęć uczestnicy są automatycznie kierowani do poczekalni. Gdy nadejdzie pora, zostaną wpuszczeni do pokoju (w razie czego można też dać o sobie znać, klikając Poproś o wpuszczenie do pokoju).
Po wejściu dostępne będą do wyboru 2 widoki: rozmowy lub udostępnianych materiałów. Z lewej strony znajdują się 2 rozwijane panele: czat i lista uczestników.
Aby uczestniczyć w zajęciach, musimy się przynajmniej słyszeć nawzajem. W tym celu należy kliknąć ikonę mikrofonu w panelu rozmowy (i kamery, jeśli mamy się też widzieć). Przy próbie włączenia mikrofonu i kamery przeglądarka poprosi o udzielenie dostępu do tych urządzeń. Należy kliknąć Zezwalaj.
W razie braku reakcji zostanie wysłana prośba o włączenie Audio (i Wideo), wówczas należy zaakceptować, klikając Tak.
Klikając Przełącz na treść / Przełącz na Audio Wideo można zmieniać pomiędzy widokiem wyświetlanych materiałów i rozmowy.
W przypadku odtwarzania plików audio i wideo z poziomu platformy należy pamiętać, aby każdorazowo kliknąć WŁĄCZ DŹWIĘK. Można ustawić głośność wedle uznania. Odtwarzaniem steruje osoba prowadząca zajęcia.
Można też przełączyć się w tryb pełnoekranowy.
Dla zilustrowania materiałów wideo został wykorzystany filmik The British and the Weather (English File 3rd ed. Upper-intermediate, English File Student’s Site, Copyright © Oxford University Press).